dinsdag 23 april 2013

Yes to ...

Eindelijk een shampoo zonder SLS of sodium lauryl sulphate (sodium laureth sulphate is minder agressief). Dit is een stof die vrij hoog staat in de ingrediĆ«ntenlijst van shampoos, deze stof maakt dat we ons haar kunnen inzepen en die alle viezigheid van onze hoofdhuid afwast. Je denkt nu: positief toch? wel hij is te veel van het goede, want hij wast het haar zo schoon dat ook de beschermende vetlaag wegspoelt waardoor we ons haar vaker gaan wassen. Zodat de consumptie niet stopt, slim toch?

  
Dit is dus mijn eerste natuurlijke shampoo, dit merk krijgt op beautyblogs veel positieve feedback, ik met mijn probleemhaar nu, moest het zeker eens proberen. Je ziet dat er soms tussen haakjes carrot staat, dat is dus verzorgende wortelsap. Je ziet ook dat parfum pas beneden in de lijst staat, wat dus geen nep-stuff is.

Hij ruikt heerlijk, geen parfum- nep geur maar natuurlijke worteltjes. Hij zeept niet enorm, maar dat is dus juist positief want er zit geen SLS in, maar dat wil niet zeggen dat hij het haar niet schoon krijgt. Mijn jeuk vermindert er wel een beetje door (niet helemaal want ik heb een bropleem van binnenuit) en het smeert zeer zacht over het haar. Je hebt er ook geen grote hoeveelheid van nodig, waardoor je met deze enorme fles lang kunt doen. 

Hij kost rond de 6 euro (voor een halve liter!!) en is te koop bij Essenza.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten