zaterdag 8 september 2012

Over mijn lijk


Hoofdingsafbeelding


Dit is een programma die je serieus doet nadenken over het leven. De serie gaat over vijf mensen die een dodelijke ziekte hebben, vooral kanker. Ze weten dat ze niet lang te leven hebben, maar willen ondanks alles snel alles uit het leven proberen te halen.


Het is een zeer inspirerend programma, het doet zeker iets met je. Ik ben altijd aan het wenen als ik ernaar kijk. Ik kan maar niet bevatten dat deze mensen beseffen dat ze nog weinig te leven hebben en rustig een graf voor zichzelf gaan uitzoeken. Wat zeer droevig is is dat wij vaak boos reageren dat de tijd zo snel voorbij gaat, maar wanneer je zo ziek bent als deze helden ben je dankbaar als je de volgende dag haalt.


Eigenlijk waarderen we ons leven niet, het is pas wanneer je iets verliest dat je het begint te apprecieren. In deze serie verliezen de mensen het allerbelangrijkste, hun leven, maar proberen toch te genieten van de maanden die hen nog resten.


Het allepijnlijkste vind ik dat ze het leven met beide handen proberen te grijpen, maar het leven wringt zich los uit hun greep. Sommige mensen waarderen het leven niet, ze willen zich ervan beroven, ze proberen het helemaal zich helemaal niet vast te klampen. Het is verschrikkelijk om te zien dat deze vijf mensen helemaal geen zin hebben en soms bang zijn om te sterven, naarmate de ziekte vordert kiezen ze soms zelf voor de dood.

Je kan het programma elke donderdag online bekijken. (hier) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten