zondag 16 september 2012

Hou van jezelf!


Afbeelding via flickr.com

Ik vind het zeer belangrijk om van jezelf te leren houden. Je moet eerst van jou ik houden en pas dan kan je van anderen houden. Het staat je ook niet mooi als je jezelf haat, mensen op straat gaan dit zien. Wanneer je altijd ongelukkig bent met je uiterlijk ga je jezelf opsluiten, je gaat geen waarde aan jezelf hechten. Je gaat je niet mooi durven kleden of opmaken, waarom zou je “Ik ben het toch niet waard”. “Ik vind mijn neus lelijk, mijn borsten zijn te klein, mijn ogen zijn klein, enz”. Maar al deze dingen kan je veranderen, ik bedoel dan niet plastische chirurgie. Met make u en de juiste kleding kom je al heel ver.

Wanneer je jouw uiterlijk aanvaard gaat er een hele wereld voor je open. Je gaat je mooier kleden, beetje dingen durven blootgeven, je gaat je verzorgen. Jouw ik krijgt een waarde. Wanneer je je mooi uitdost ga je ook blijer worden, je gaat in je hoofd het gevoel van “ik ben mooi” meedragen en mensen gaan jouw bestempelen als zelfverzekerd en blij. Hierdoor hebben mensen de neiging om naar je toe te stappen, mensen hebben namelijk de neiging om depressieve pessimisten te mijden.

Afbeelding via flickr.com


Kijk naar mensen die je lelijk vindt, ze gedragen zich alsof heel de wereld om hen draait, niemand kan ernaast kijken hoe prachtig ze zijn. En wat zie je dan, ze hebben veel vrienden een vriendje die veel van hen houdt. Je ziet ook dat deze mensen lachen, ze schamen zich niet dat hun tanden scheef staan of nog iets mis is. Lach en de wereld lacht terug!

 Doordat er mensen naar je toestappen word je nog gelukkiger. Nu ga je hopelijk in deze happy mood blijven. Als je iets niet mooi vindt aan jezelf, doe er dan iets aan. Zit er niet gewoon elke dag bij depressief te wezen en amper je huis verlaten. Zoek op of vraag advies, hoe kan ik mijn acne doen stoppen of camoufleren, hoe schmink ik mijn ogen zo dat ze groter lijken, welke topjes draag ik best om mijn borsten groter te doen lijken.

 Jij bent mooi en je laat anderen van je houden. Denk niet “Wauw ik heb eens aandacht gekregen” nee zo moet het toch ook gebeuren, je bent mooi en waarom zou niemand het mogen opmerken. Zeg het elke morgen voor de spiegel "Ik zie er vandaag weer mooi uit".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten