donderdag 27 september 2012

La Roche-Posay, Effaclar duo


Ik kreeg deze crème van mijn dermatoloog, omdat ik veel last heb van acne.
Wat het product belooft: De poriën zijn gezuiverd. Onzuiverheden, ook ernstige, verdwijnen. De huid is zuiver en glad. Haar evenwicht wordt duurzaam hersteld zodat ze weer de kwaliteiten van een gezonde huid krijgt.

Eigenschappen: EFFACLAR DUO is een complete verzorging die 4 actieve bestanddelen bevat om de 2 belangrijkste symptomen van een huid met onzuiverheden aan te pakken:
Ernstige lokale onzuiverheden: Niacinamide en Piroctone Olamine om bacteriewoekering te bestrijden en onzuiverheden te verwijderen.
Verstopte poriën: een verbinding van LHA / Linolzuur om de poriën vrij te maken door de ophopingen van dode huidcellen te verwijderen.
Deze bestanddelen zijn gecombineerd met kalmerend en irritatiewerend thermaal bronwater van La Roche-Posay dat roodheid tegengaat.

 
Ik vind het gemakkelijk aanbrengen door zo'n tuit, maar hij blijft wel altijd lopen. Ik breng een hoeveelheid aan, maar er komt ondertussen veel uit de tube. Je hebt maar een kleine hoeveelheid van de crème nodig, want het smeert zeer goed uit. Het heeft geen geur. Er staat ook op de website dat het een goede make -up basis is. Misschien is dat enkel zijn doel. Het maakt je huid niet vettig.

Ook zag ik op de reclames dat het werd getest op zoveel duizend mensen, maar er staat niet bij welk resultaat het opleverde. Bij mij heeft het alvast niet geholpen. Misschien wordt er met ernstige onzuiverheden toch geen acne bedoeld. Ik heb het 3 maanden (tijd die nodig is om de huid te vernieuwen, waarbij je het beste resultaat van een product ziet) dagelijks gebruikt, zonder resultaat.

Hij kost rond de 15 euro voor 40 ml.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten