maandag 15 oktober 2012

Eelt verwijderen



Ik denk dat iedereen er eens in zijn leven mee te maken krijgt, eelt op de voeten. Dat is een verdikking van de hoornlaag en vormt een bescherming voor onze voeten. Maar als je er te lang mee wacht zul je pijnlijke plekken krijgen. Je moet eelt daarom weg schrapen, het liefst niet gaan wegsnijden bij de dokter. Anders ontstaat er littekenweefsel, dat nog gevoeliger is voor de vorming van eelt.

 
Deze "Harde huid verzachtende crème" van Scholl gebruik ik elke avond voor het slapengaan.    
Wat belooft het? Verzacht  grotere stukken harde huid en zorgt voor een makkelijke verwijdering. Effectief en snel resultaat.
Ingredienten Salicylzuur en melkzuur


Ik ben vrij tevreden over de crème. Hij smeert goed en het belangrijkste, hij blijft niet als olie op je voet zitten. Dat vind ik toch belangrijk dat hij goed uitsmeert, anders is het vies om in je bed te kruipen. Het enigste nadeel is dat bij het uitsmeren de crème erg begint te stinken. Ik denk dat het door de zuren komt.

Hij kost 8€ voor 50ml.


Ik ben heel tevreden met de Ped-Egg. Dat is een zeer handige voetrasp. Het heeft de vorm van een eitje, waardoor je het heel gemakkelijk kan vasthouden. In het halve eitje worden de schilfers opgevangen, die je dan kan uitschudden. Heel gemakkelijk en hygiënisch. 


 










Je kan hem in wit of roos kopen. Ik kocht hem bij Blokker, maar zag dat de Peg-Egg niet meer in hun assortiment zijn. In webshops kan je het nog wel vinden.
Voor 10€ is de  Ped-Egg van jou. De rasp gebruik ik 1 keer in de week na het douchen, zo lukt het verwijderen vlotter.

Natuurlijk kan je eelt ook voorkomen door te nauwe schoenen en te hoge hakken vermijden. Maar wie kan daaraan weerstaan? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten